Mickes skolblogg

Välkommen till Mickes skolblogg. En plats där jag kommer att publicera arbeten som tagits fram i programmet IT-användning och samhällsutveckling på HV.

Var är jag? Vad gör jag? Hur gör jag det?

    follow me on Twitter

    Profillänk på Facebook

    Leta i den här bloggen

    måndag 19 november 2007

    Ett lite snyggare lärkontrakt!!

    Efter att ha tittat på några av mina medstudenters lärkontrakt har jag kommit fram till att en lite bättre uppställning av mitt kontrakt kan vara bra.

    Jag kommer som sagt att följa det upplägg som presenteras på kursbloggen.

    Nätverksperspektiv
    Deltagande i gemensam dugga 22/11 2007 kl 10:00-20:00.

    Tjänsteperspektiv
    3x3 upplägget

    Podcasting: Här ska jag spela in ljudfiler och prata om bloggning

    Bloggning: Här ska jag skriva om, visa bilder på delade dokument

    Video via youtube: Här ska jag med hjälp av videoinspelning försöka presentera lite om E-learning

    Användarperspektiv
    En essä ska skrivas med utgångspunkt i ovan nämnda tjänster samt hur desamma kan användas/används i offentliga sammanhang.

    Litteratur:
    Jag har valt nedanstående litteratur:

    Richardsson Will (2006). Blogs, Wikis, Podcasts and Other Powerful Web Tools for Classrooms.Corwin Press.

    Catherall, Paul. (2005) Delivering E-learning for Information Services in Higher Education Oxford. Chandos Publishing

    Bates A.W. (Tony). (2005) Technology, E-leraning and distance education. Second edition. USA and Canada. Routledge

    Förutom nämnda böcker kommer Internet att vara en stor källa till inspiration och fakta inhämtning.

    // Micke lidköping vid Vänern