Mickes skolblogg

Välkommen till Mickes skolblogg. En plats där jag kommer att publicera arbeten som tagits fram i programmet IT-användning och samhällsutveckling på HV.

Var är jag? Vad gör jag? Hur gör jag det?

    follow me on Twitter

    Profillänk på Facebook

    Leta i den här bloggen

    måndag 12 november 2007

    Lärkontrakt DDB301

    Jaghar funderat nu under några dagar på hur jag vill utforma mitt så kallade lärkontrakt.Det jag kommi fram till är att jag kommer att följa et uppläg som tagits fram av kursansvariga och som publicerats i kursguiden. Då det är mycket nytt som ska läras om/läras in och förstås så kan det nog vara bra för mig att följa denna plan.Nätverksperspektiv: Jag kommer att redovisa löpande genom aktivt deltagande på kursbloggen, den egna bloggen samt även mina kurskamraters bloggar. Jag kommer att deltaga i den dugga som kommer presenteras på kursbloggen.Tjänseperspektiv: Då jag aldrig tidigare arbetat med vare sig ljud eller bild så verkar detta som en rolig utmaning. Som jag kan se et framför mig just nu så skulle jag kunna använda mig av podcasting för att presentera fenomenet bloggning. På bloggen kommer jag att skriva om / visa bilder om delade dokument, något som intresserar mig extra mycket med tanke på kommande studier. Sen kan jag tänka mig att försöka mig på att spela in någon form av video där jag presenterar hur e-learning fungerar. Detta är vad jagtänkt mig och sa försöka arbeta mot. Det kan naturligtvis ändras på vägen, men då i samråd med examinator.Användarperspektiv: En esä kommer att skrvas med utgångspunkt i hur dessa tjänster kan användas/används i det offentliga, samt hur användandet av desamma påverkar/kan påvrka tilliten/förtroendet för politiker och tjänstemän i det offentligas tjänst.Vilken litteratur jag kommer attanvända mig av vet jag idag inte. Att internet kommer att bli en stor källa tror jag mig veta. Men det kan nog vara bra att ha några böcker eller magasin att tillgå som kanske mer på djupet går in i de olika bitarna. Jag hoppas få förslag på litteratur från berörda lärare, eller andra studenter so har nått bra tips.Jag hoppas att detta lärkontrakt är någorlunda tydligt och lätfattligt. det är väl inte direkt "nyskapande" eller "nytänkande" men man får börja i liten skala då man är novis på området.