Mickes skolblogg

Välkommen till Mickes skolblogg. En plats där jag kommer att publicera arbeten som tagits fram i programmet IT-användning och samhällsutveckling på HV.

Var är jag? Vad gör jag? Hur gör jag det?

    follow me on Twitter

    Profillänk på Facebook

    Leta i den här bloggen

    onsdag 23 januari 2008

    Betyg DDB310

    Från:
    Lennarth Bernhardsson
    Till:
    mikael.larsson.2@student.hv.se
    Kopia:
    Datum:
    01/21/08 08:39 em
    Ärende:
    Betygsargument
    Bifogade filer:

    Du har genomfört kursen Digitala distributionsformer på ett engagerat och målvetet sätt. Du har påvisat kunskaper inom nätverksperspektivet liksom olika tjänsters behov av olika artefakter och distributionsformer. Genom ditt arbete har du också påvisat ett fördjupat förhållningssätt och diskuterat med dina studiekamrater i den mån det varit möjligt.

    Vidare har du tagit upp ett användarperspkettiv inom den offentliga sektorn och genom ditt essä visat på värderingsförmåga avseende på källor ur vilken du hämtat kunskaper.Du har följt och diskuterat både på kurskamraters distributioner och på de tankar som förts fram i kursbloggen. Det har du gjort på ett regelbundet och bra sätt.Du har med hjälp av nätbaserade tjänster skapat personliga distributionsformer och enskilt administrerat de skapade distributionsformerna i vilka du redovisat teoretiska kunskaper kring minst tre andra former. Du har fullföljt ditt lärkontrakt på ett mycket bra sätt, samtidigt som du kritiskt granskat ditt eget lärande och värderat det.

    Dina val av uppgifterna och formerna för 3x3 samt genomförande håller mycket gott kavalitativt innehåll. Extra plus för ditt val av e-learning samt att du tagit till dig två ytterligare litteratur.

    Om jag skall peka på något som kan bli bättre så är det strukturer i bloggar. T.ex. så använder du tags skola och DDB som är ungefär samma, iaf svårt att se varför det behövs två sådana taggar. Jag undrar lite också varför du skapat fler bloggar beroende på olika uppgifter och sedan för att tala om att det hänt något nytt i en av dem då behöver annonsera i \"huvudbloggen\" om det. En något bättre struktur skulle behövts.

    Extra plus är som jag nämnt tidigare val av lite avvikande tema. E-learning. Liksom att du satt dig in i de former och tillägg som behövs för trackbask från Blogger samt hjälpt studiekamrater att få det att fungera.

    Jag rapporterar ett B

    MVH Lennarth--------------------------------------------------------------------------------------------------Skickat från DisCo: Digitala distributionsformer