Mickes skolblogg

Välkommen till Mickes skolblogg. En plats där jag kommer att publicera arbeten som tagits fram i programmet IT-användning och samhällsutveckling på HV.

Var är jag? Vad gör jag? Hur gör jag det?

    follow me on Twitter

    Profillänk på Facebook

    Leta i den här bloggen

    onsdag 2 januari 2008

    Ett sista inlägg om E-learning

    Här kommer mitt sista inlägg om e-learning. I detta inlägg har jag valt att presentera videofilmer gjorda av andra. Inte för att jag är lat (ja, kanske lite då), men för att visa att man kan kanske få fram sitt budskap genom att länka in saker som andra redan gjort eller sagt. Kommentera gärna detta, om det är rätt eller fel att göra så.










    Nedanstående är på tyska men jag tror ändå att ni kan förstå vad som sägs



    Vad ville jag då visa med det här? Jo att man kan använda E-learning till mycket. Det är inte bara inom skolans traditionella värld som e-leraning kommer att bli ett begrepp, utan användningen kommer att explodera till videospel och andra media.

    Jag skriver ingen källförteckning i detta inlägg då källorna ger sig själv då ni ser på filmerna.

    //Micke Lidköping vid Vänern